Klantgericht Verkopen

‹ Alle opleidingen
De verkoper M/V in de bouwmaterialenhandel benadert hij (potentiŽle) klanten via diverse klantcontactkanalen. Soms is hij op bezoek bij zakelijke klanten/accounts. De verkoper kan dan ook gemakkelijk contact leggen en onderhouden, klanten/vraagstukken vanuit een commercieel oogpunt benaderen, goed luisteren, zich inleven in de wensen van de account, vraagstukken analyseren, problemen oplossen, representatief optreden, onderhandelen, potentiŽle klanten enthousiast maken voor een product en/of dienst, zich mondeling en schriftelijk goed uitdrukken en zorgvuldig werken.

Bestemd voor

Verkopers in de shop, binnen - en buitendienst

Resultaat

Na het volgen van deze opleiding is de deelnemer in staat om:

  • De klant in kaart te brengen van de klant (karakteristieken en kansen bij top 10 klanten);
  • het onderscheidend vermogen (USPís) van het bedrijf en de medewerker zelf te benoemen en uitleggen;
  • kansen waar te nemen en hierop een advies en/of een klantgerichte offerte uit te brengen;
  • de belangrijkste gesprekstechnieken te gebruiken om (verkoop)gesprekken te voeren;
  • om te gaan met verschillende klanttypes;
  • om te gaan met klachten;
  • de wensen en behoeften van klanten te inventariseren en te vertalen naar klantgerichte oplossingen;
  • bijverkopen c.q. cross selling te realiseren;
  • het gesprek van productniveau naar klantniveau te brengen.