Vierde webinar Wkb voor management en verkoop

‹ Terug
13 juli 2021
Er komt een vierde editie van het webinar ‘Wkb raakt ook uw bedrijf’. Deze zal plaatsvinden op 9 september. Met de vierde editie wordt opnieuw aan dertig belangstellenden branchegenoten de mogelijkheid geboden zich te laten bijpraten over de Wkb. 
 
KLIK HIER OM AAN TE MELDEN VOOR HET WEBINAR
In het webinar op 9 september, bedoeld voor directie, management en verkoopmedewerkers, wordt ingegaan op de achtergrond en context van de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb) en de effecten op en uitdagingen voor de bouwmaterialenhandel. Het webinar wordt geleid door de ir. Peter Ligthart. Hij zag bij het eerste webinar zowel directies en beleidsmedewerkers als mensen met commerciële functies: "Directies hebben een beleidsmatige insteek en kijken bijvoorbeeld of zij aannemerachtige activiteiten willen voortzetten, al dan niet binnen een ander bedrijf, of dat zij met hun verzekeraar moeten gaan praten. Mensen in commercieel functies zien nieuwe kansen om klanten beter te bedienen.”

Inzicht
"Het webinar is er in eerste instantie op gericht kennis bij te brengen over wat de Wkb inhoudt. Bedrijven in de bouwmaterialengroothandel verschillen heel erg van elkaar, waardoor de betekenis van de wet niet voor alle bedrijven gelijk is. Het webinar geeft inzicht in waar het je bedrijf raakt en welke kansen de Wkb biedt. De Wkb heeft invloed op de informatievoorziening richting klanten en - afhankelijk van je rol -  ook op de aansprakelijkheid. De kansen liggen op het gebied van de rol van bouwmaterialengroothandels als informatiemakelaar. De aannemer heeft informatie nodig voor wat in het Wkb het consumentendossier heet. In feite is dat het opdrachtgeversdossier. De productinformatie die daarvoor nodig is, heeft de aannemer niet zelf. Die komt hij dus halen bij de groothandel en de groothandel zal die informatie voor een deel weer moeten ophalen bij de fabrikant.”

KLIK HIER OM AAN TE MELDEN VOOR HET WEBINAR

(foto: Shutterstock)